Sveikatos gerinimas ir ligų profilaktika

Sveikatos stiprinimas ir bandymas reguliuoti sveiką mitybą ir optimalų kūno svorį, fizinį aktyvumą, kontroliuoti streso valdymą ir aplinkos poveikį, gerinti gyvenimo kokybę. (more…)

Kiti svorio reguliavimo metodai

Nors dieta ir fizinis aktyvumas yra įprasti ir pagrindiniai nutukimo gydymo metodai, tačiau išskirtiniais atvejais patologiniam nutukimui rekomenduojamas medikamentinis ir (arba) chirurginis gydymas. Sibutramine (Meridia), Orlistat (Xenical) arba kti panašaus poveikio medikamentai gali būti skiriami nutukimui gydyti. Dėl galimo šalutinio poveikio jie vartojami tik prižiūrint terapeutui. Kai kurių nutukimui gydyti skirtų medikamentų prekyba yra uždrausta dėl galimo šalutinio poveikio sveikatai ir pavojaus gyvybei (Fenfluramine (Pondimin) ir Dexfenfluramine (Redux)). (more…)

Kova su alkiu

Kai skrandis tuščias, pradeda skausmingai susitraukinėti skrandžio sienelių raumenys. Iš čia nerviniai signalai yra siunčiami į smegenis, kuriuose suvokiamas apetitas ir alkis. Kovodami su alkiu, į savo mitybos programą įtraukite daug baltymų turinčių užkandžių (pvz., mažai riebalų turinčias sūrio lazdeles), gausiai gerkite skysčių (pvz., vandens), užsiimkite Jus dominančia veikla (sukaupkite dėmesį į veiklą ir stenkitės atsiriboti nuo įkyrių minčių apie maistą ir alkį). (more…)

Apie kūno svorį…

Kūno svoris ir medžiagų apykaita

Skydliaukė reguliuoja medžiagų apykaitą organizme. Kai ši liauka suaktyvėja (tireotoksikozė, arba skydliaukės hiperfunkcija), medžiagų apykaita greitėja ir kūno svoris krenta. Kai skydliaukės veikla lėtėja (hipotireozė, arba skydliaukės hipofunkcija), medžiagų apykaita taip pat lėtėja, o kūno svoris auga. Nors skydliaukės veikla yra tiesiogiai susijusi su medžiagų apykaita organizme, labai mažai svorio augimo atvejų nulemia šios liaukos funkcijos sutrikimai. (more…)

Maksimalūs rezultatai laikantis dietos

„Asmeninė dieta“ padės Jums įvertinti dietas, tačiau vertinimas nėra šio straipsnio pagrindinis tikslas. Remiantis pateikta informacija galima klasifikuoti ir įvertinti kitas dietas pagal esminius principus ir laikymosi nurodymus, „už“ ir „prieš“ argumentus, mokslinį pagrįstumą ir pritaikomumą. (more…)

Chronologinė žinomų dietų lentelė (nuo 1820-2006)

Lentėje galite susipažinti kokios buvo visuomenėje populiarios,trumpalaikės dietos (more…)

Dietų statistika

Yra apskaičiuota, kad bet kuriuo momentu maždaug 40% moterų ir 20% vyrų laikosi dietos. Per gyvenimą maždaug 50% vyrų ir 75% moterų yra tai išmėginę. Nors moterys yra linkusios išbandyti didesnę dietų įvairovę, tačiau tiek antsvoris, tiek nutukimas plinta tarp abiejų lyčių. Šiek tiek daugiau negu 30% besilaikančiųjų dietos šalia kitų svorio metimo pastangų vartojo maisto papildus. Nepaisant to, kaip buvo skatinamas svorio metimas, pasitenkinimo šiomis dietomis lygis yra žemas. Vieno mokslininko tyrimo išvada – tik 17% apklaustųjų buvo patenkinti išbandytomis dietomis.

(more…)

Dietų laikymasis šiandien

Pagal Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) informaciją, visame pasaulyje daugiau nei vienas bilijonas suaugusiųjų turi antsvorio ir mažiausiai trys šimtai milijonų iš jų yra nutukę. Maždaug 64 % JAV gyventojų turi antsvorio, o Europa (tradiciškai manant, jog turi mažesnį gyventojų skaičių) sparčiai juos vejasi. Yra manoma, jog JAV gyventojų, turinčių antsvorio, 2009 metais bus maždaug 70%. Europoje šis rodiklis 2009 metais išaugs nuo 48 % iki 50 %. (more…)